FleuroStar Award naar Selecta

16-06-2017    10:15   |    KAS TuinbouwCommunicatie

De FleuroStar Award 2017/2018 is toegekend aan Calibrachoa MiniFamous Double PinkTastic van Selecta one. Veredelaar Anita Stöver kreeg de prijs donderdagavond overhandigd door de voorzitter van het FleuroStar-comité Heike Gronemann en Fleuroselect-voorzitter Herman Hamer.

Calibrachoa MiniFamous Double PinkTastic van Selecta one nam het op tegen Calibrachoa Conga Sunset Kiss van Florensis, Dahlia LaBella Maggiore Rose Bicolour van Beekenkamp Plants, Helianthus interspecific Sunfinity van Syngenta Flowers, en Pepper Mamba-Red F1 van Prudac.

MiniFamous Double PinkTastic van Selecta one springt meteen in het oog dankzij de tweekleurige roze-witte kringetjes van bloemblaadjes in het hart van de bloem, die bijdragen tot een dieptezicht-effect. Deze uitstekende performer geniet alle voordelen van de MiniFamous serie: versterkte wortels, erg vroeg bloeiend en tolerant tegen meeldauw.

De nieuwe ‘winnaar met de wow-factor’ werd onthuld op de FleuroStar Evening op donderdag 15 juni bij Beekenkamp Plants in Maasdijk. De eerste editie van dit evenement, dat werd bijgewoond door ongeveer 90 personen, was een succes. Herman Hamer, voorzitter van Fleuroselect: "Wij vonden dat de tijd rijp was om een hele avond aan de FleuroStar-competitie te wijden. Deze avond zal elke keer op een andere competitielocatie plaatsvinden, dit jaar voor het eerst dus bij Beekenkamp Plants. Tijdens de FlowerTrials zijn de ogen van de hele sierteeltsector op Nederland gericht. Het is het perfecte moment om de pot- of perkplant met de grootste wow-factor in de schijnwerpers te zetten."

Frank Sonnenberg, productmanager van de Duitse bloemenwinkel-keten Blume 2000, heeft zich bij zijn collega’s van Intratuin en Obi gevoegd in de FleuroStar-jury van 2017. Ook Arjo Maat, een in begonia gespecialiseerde pot- en perkplantenkweker, heeft dit jaar zijn kennersblik ter beschikking gesteld. De jury bestaat in totaal uit meer dan dertig professionals uit de veredeling, productie, handel, retail, journalistiek en marketing, en heeft elke inzending beoordeeld op de aantrekkelijkheid op het verkooppunt en handelspotentieel.

Marketingsteun
De nieuwe FleuroStar-winnaar krijgt aanzienlijke marketingsteun. Fleuroselect verzorgt niet alleen een internationale perscampagne, maar de organisatie promoot de winnende cultivar ook op vakbeurzen en sierteeltevenementen. Verder schenken competitiesponsors KAS TuinbouwCommunicatie een reclamecampagne; marketingbureau Pull Position een op maat gemaakt retailpromotieproject en DeschPlantPak een dubbele pagina in zijn lifestylebrochure.

De FleuroStar-competitie vindt plaats tijdens de FlowerTrials, die elk jaar in juni in Nederland en Duitsland worden gehouden. Fleuroselect-leden kunnen hun beste nieuwe introductie inzenden om de volgende ‘winnaar met de wow-factor’ te worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws