Nieuwe look 'musthave' Astra

11-08-2017    09:06   |    KAS TuinbouwCommunicatie

Het Platycodon Astra-seizoen is in april ingeluid met een make over van het logo en een merk promotie actie richting de handel. Waarom? Omdat het een echte musthave is voor alle exporteurs, zo meent veredelaar Sakata.

"De Astra is uniek, opvallend en betrouwbaar. En bovenal hufterproof en daardoor goed en vrijwel risicoloos te transporteren", zo laat de veredelaar weten. "De grote stervormige bloemen maken Astra een aantrekkelijk impuls artikel in de winkel. Het is de ideale kadoplant om weg te geven, of om zelf mee naar huis te nemen.
Bijkomend voordeel is dat de Astra zowel binnen als buiten in een plantenbak kan worden toegepast. Hierdoor zie je dat het product binnen heel Europa in trek is."

Om de kwekers en de exporteurs te betrekken bij het initiatief van veredelaar Sakata, is er als extraatje een handelsactie bedacht. In de zomermaanden wordt er onder alle Astra-inkopers een dinercheque twv € 300,- verloot. De winnaar mag dan heerlijk gaan dineren in een sterrenrestaurant naar keuze.

Exporteurs kunnen zich hiervoor aanmelden bij hun kwekers, tegelijkertijd kunnen kwekers hun grootste, loyaalste, grappigste of leukste inkoper nomineren voor winnaar van de maand.

De gelukkige winnaar van afgelopen maand is Eddie den Dekker. Marco de Ruijter nam namens de exporteur de cheque in ontvangst. Hij gaf aan vanaf de start van het Astra-seizoen direct te draaien en dat tot het einde van het seizoen vol te houden. Een loyale inkoper dus. “Het is een product dat altijd lekker loopt en vooral door onze klanten in Frankrijk en Italië goed verkocht wordt.”

Het Astra-seizoen is nog niet afgelopen, dus alle inkopers die wel trek hebben, kunnen zich nog aanmelden bij de Astra-kwekers. Een lijst van alle kwekers is te vinden op de vernieuwde website www.AstraPlatycodon.eu


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Zorgen over vertrek Lucas Vos

Vakbond FNV is onaangenaam verrast door het aangekondigde vertrek van CEO Lucas Vos bij bloemen- en plantenveiling FloraHolland. In korte...

Nieuw naam voor Greenport-WO

Greenport West-Holland is de nieuwe naam van Greenport Westland-Oostland. De oude naam van het regionale samenwerkingsverband tussen het...

Beleid Rabobank zet kwaad bloed

De crisis heeft er zó ingehakt bij Rabobank Westland, dat de grootste geldschieter in de glastuinbouwsector véél kritischer kijkt naar welke...

SO Natural wil signaal afgeven 23-10-2017    10:05
'Neem plant mee naar Binnenhof' 23-10-2017    10:01
'Koorddanser met touwallergie' 23-10-2017    09:40
Robot jaagt ongedierte weg 23-10-2017    09:38
'Foodsector verkondigt praatjes' 23-10-2017    09:20
Consument geeft meer geld uit 23-10-2017    09:11
6 nieuwkomers in Hillenraad100 23-10-2017    09:07
Innovatieworkshops managers 23-10-2017    09:06
Lucas Vos verlaat FloraHolland 20-10-2017    13:01
Stal planten in winter bij Wijnen 20-10-2017    10:17
  Ga naar het nieuwsarchief